Monday, December 19, 2011

RAHSIA ALLAH ..

~✿..Ya Allah, jika dia yang Engkau ciptakan untuk mengisi


KEKOSONGAN ini, sampaikanlah kepadanya..jika dialah yang


TERBAIK untuk hidupku dan agamaku, maka mudahkanlah jalan


ini untuk ke sana..jika dialah yang tertulis sebagai TEMAN hidup


dan matiku, PANJANGKANLAH hubungan ini serta ikatan ini


hingga ke akhir hayat..✿~

>>> Di sisi ada "dia", akan ku tetap menunggu sehingga SAAT itu


menjelma, moga dipermudahkan urusan ini ya Allah..(✿◠‿◠)




ღ¸.•´¯)¸.•✿..Takpe, ABAIKAN saya sekarang, Allah sayang..Allah redha. Lepas ini dah HALAL kalau awak ABAIKAN saya, Allah MARAH..Letakkan ‘abai’ pada MASA yang sesuai..:)


>>> credit to 'dia' : JANGANLAH mencintai akan diri ini seandainya MENCINTAI Allah pun masih BELUM dirimu mampu...(。◕‿◕。)


♥♥ (¯`'*• Kamu TAHU satu-satunya ALASAN mengapa Allah memisahkan kita? kerana kita terlalu DEKAT, melampaui yang seharusnya..


♥♥ (¯`'*• Kamu tahu alasan mengapa Allah mencipta JARAK antara kita? Kerana Allah ingin kita saling MENDOAKAN, dalam jauhnya pandangan sekalipun..


♥♥ (¯`'*• Kamu tahu alasan munculnya kantung pada mata? Untuk membiarkannya terpejam, BERISTIREHAT dari memandangmu dalam NYATA..







.Cinta itu FITRAH..anugerah yang diberikan oleh Allah ke dalam hati hambaNya..jika dirimu MENGHORMATI anugerah ini, maka JANGANLAH menodainya dengan hawa nafsu..kamu mencintainya, tapi juga harus MEMAHAMI bahawa cinta tidak harus MEMILIKI..yang membuatkan dirimu berfikir untuk memiliki insan yang kamu cintai itu adalah NAFSU..✿~


Sesekali aku hanya ingin BICARA, sekadarnya sahaja, tidak lama..setidaknya sapalah aku ketika kita bertemu mata..namun di balik telapak tangan ini, sebuah NAMA terukir INDAH..belum dapat ku baca, KATA Allah masih RAHSIA..✿


Ya Allah, sungguhpun aku tidak tahu siapa MUSLIM yang akan Engkau jodohkan kepadaku suatu hari nanti..namun, kurniakanlah IMAN dan KETAQWAAN kepada muslim itu agar bakal suamiku nanti adalah daripada GOLONGAN yang mentaatiMu dan bukanlah daripada golongan yang melanggar perintahMu..
amin..✿ ܓ


¸.•*´¯)❤ Katakanlah yang mana lebih mulia?
Cinta yang diucapkan dengan PERKATAAN kerana NAFSU dan takut kehilangan ATAU cinta dalam DIAM yang dipendam kerana ingin saling menjaga kesucian?


¸.•*´¯)❤ Katakanlah yang mana lebih mulia?
Cinta yang diungkapkan dengan JALINAN mesra TANPA ikatan yang HALAL atau cinta dalam diam yang DITITIPKAN pada yang Maha MENGANUGERAHKAN?


Renung2kan..(◠‿◠✿)




Cinta.. Tak mengapa saat ini kita jauh,
kerana kelak Allah yang akan menyatukan kita dalam ikatan sucinya…..
Kerana itu jauh lebih bererti.. Jauh lebih abadi..
Kerana ku yakin… Janji Allah adalah pasti, lelaki yang baik hanya untuk wanita yang baik..
Seperti inilah ku mencintaimu….. Dengan menjaga kesucian diri, jiwa dan hatiku….
Hanya untuk ku persembahkan pd mu kelak…..
Oleh Kerana itu cinta…. Jaga kesucian cintamu juga hanya untukku..
~ Ya Rabb… PadaMu ku curahkan cintaku padanya…..~~
Ya Allah Jagalah Cinta Ku Padanya



✿..SAYA SAYANG AWAK..✿




bila ada orang kata,
"saya SAYANG awak..”.


saya cuma nak tanya,"BETUL ke awak SAYANG saya?”


saya cuma nak minta..
“kalau betul awak sayang saya, jangan biar saya terus bergelumang dengan DOSA..”


“kalau betul awak sayang saya, jangan biar saya TERSALAH ARAH”


“kalau betul awak sayang saya, TUNJUKKAN saya ke arah KEBAIKAN..”


“kalau betul awak sayang saya, tolonglah saya..agar kasih sayang antara kita,
BUKAN hanya di dunia, tapi hingga ke syurga..“


kalau TIDAK, maka janganlah pernah ungkapkan ”SAYA SAYANG AWAK..”
->>> sebab saya TAKUT, kata sayang itu..hanya gula-gula dibibir awak..yang SIA-SIA, tidak memberi sebarang makna..menyebabkan ia menjadi ayat BIASA yang tiada HARGA lagi..


kerana 'sayang' tidak akan membiarkan yang disayangi MENZALIMI DIRI..✿


♥♥(¯`O°o..SeKUAT mana CINTA dan KASIH kamu..
Semoga kamu tidak LUPA..
Yang mentakdirkan PERTEMUAN hanya ALLAH..
Yang memberi RASA cinta hanya ALLAH..
Yang menjanjikan KEBAHAGIAAN hanya ALLAH..
Dan yang memberi izin PENYATUAN hanya ALLAH..
Semoga dengan itu, tidak akan pernah terdetik dihati kamu,
Untuk MEMBELAKANGkanNYA dalam urusan JODOH dan cinta..


Semoga kalian tidak LUPA,
Kamu BERHAK merencana,
tapi ALLAH lebih berhak menentukan yang TERBAIK
buat hambaNYA..o°O´¯)♥♥







Andai 2 HATI aku dan dia saling menyukai, SIMPANlah prasaan itu di suatu sudut hati..semoga kami bergantung haraplah HANYA kepada ALLAH..


Semoga saya BAKAL menjadi PENYEJUK MATA kepada seorang LELAKI yang BAIK suatu ketika nanti..


InsyaALLAH..O°o.✿.o°O´¯)


p/s : ya ALLAH..anugerahkan daku seorang INSAN yang CANTIKNYA hanya untukku..(✿◠‿◠)


♥●• Aku ingin mencari cinta sejati yg boleh membawa aku ke jalan Ilahi.
♥●• Aku ingin menjadi makmum kepada seorang imam.
♥●• Aku ingin menjadi sayap kiri kepada seorang khalifah.
♥●• Aku ingin menjadi seorang pendengar kepada seorang da'ie.
♥●• Aku ingin menjadi seorang mujahidah kepada seorang mujahid.
♥●• Aku ingin memberikan cintaku kepada seorang insan yg mencintai Allah lebih dari segalanya ღ...


Jika benar cinta itu kerana ALLAH, maka biarkanlah ia mengalir mengikut aliran ALLAH kerana hakikatnya ia berhulu dari ALLAH maka ia pun berhilir hanya kepada ALLAH..kerana hati ini begitu mudah untuk dibolak-balikkan, serahkan rasa yang tiada sanggup dijadikan halal itu pada Yang memberi dan memilikiNYA..biarkan DIA yg mengatur semuanya hingga keindahan itu datang pada waktunya..♥♥♥✿ܓ







"Lihatlah mataku, nampaklah dirimu. Sentuhlah hatiku ini, di situlah adanya dirimu. Lihat hidupku, itulah hidupmu.."


Ruang hati ini untuk yang HALAL dimiliki.. Namun sekiranya yang hadir itu sekadar persinggahan menghilangkan sunyi, mohon maaf kerana tiada tempatmu di sini, kerana kamu akhirnya akan berlalu pergi...✿


.sekarang saya faham kenapa orang kata lelaki & perempuan tak boleh jadi kawan rapat; sebab tu Allah dah gariskan panduan untuk semua ni, kita je yang macam susah nak faham..


Jangan jadi terlalu rapat dengan saya, saya mungkin jatuh hati dengan awak..


p/s : MENJAGA HATI..♥


~✿..Usah sesekali MENYESALI takdir kerana ALLAH itu ADIL sifatnya..sudah dijanjikan dalam al-Quran dan hadis bahawa perempuan yang baik adalah untuk lelaki yang baik, begitu sebaliknya..waktu ini jika kamu TIDAK DITEMUKAN dengan mana-mana lelaki kerana ALLAH SWT mahu MEMELIHARA kamu daripada MAKSIAT..waktu ini tiada lelaki JATUH HATI pada kamu kerana kamu masih dalam tempoh MENCARI ILMU dan mencapai CITA-CITA..paling utama ALLAH SWT menyimpan JODOH yang terbaik untuk kamu dan apabila masa itu tiba..kamu senyumlah, ketawalah, menangislah sebagai TANDA GEMBIRA dan BERSYUKURLAH kerana DIA menghadiahkan kamu dengan lelaki yang SOLEH dan SEMPURNA..✿~


>>> Berpeganglah pada pepatah lama - Bersakit-sakit dahulu, bersenang-senang kemudian. Jangan senang dahulu, susah kemudian..(✿◠‿◠)


.Tidak bertemu MATA, tidak bertemu SUARA, tidak mengungkap JANJI, tidak bermadah CINTA, cukuplah kata MENGINGAT Allah, cukuplah NASIHAT serta TEGURAN, cukuplah aku tahu dirimu punya AGAMA dan IMAN..soal HATI dan PERASAAN biar masa menentukan..hati kita Allah yang PUNYA, hati kita Allah yang JAGA..BERDOALAH kerana itu SENJATA kita..andai TAKDIR hidup bersama, pasti Allah PERMUDAHKAN JALANNYA..✿~


>>> Dia sudah BAHAGIA..mungkinkah KEHADIRANKU akan membuatkan dirinya LEBIH BAHAGIA..Allah, terima kasih di atas "PERTEMUAN" itu..(✿◠‿◠)







~✿..Jika kita cintakan seseorang..pasti kita ingin bertemunya selalu..tetapi jika kita CINTAKAN Allah..bertemulah selalu dalam ZIKRULLAH, bertemulah selalu di dalam SOLAH, bertemulah selalu di RUMAH ALLAH dan berpegang teguhlah kepada AL-QURAN dan AS SUNNAH..✿~


>>> Cintai Allah terlebih dahulu dan AKRABLAH bersamaNya dengan jalan-jalan yang ada..apabila kamu menjagaNya, Dia akan menjaga kamu nanti..mudah-mudahan akan Dia TITIPKAN seorang yang LEBIH BAIK untuk MENJAGA kamu suatu hari nanti..(✿◠‿◠)


~✿..Mudahnya HATI untuk terus TERTAWAN walau AKAL MENEGAH dan MEMBERI AMARAN..✿~


Andai masih ada RINDU,
Kupohon HILANGKAN ia dari hatiku,
Kerana KETIDAKPASTIAN itu mengganggu,
Perasaan ini MENGECEWAKAN insan yang menunggu,
Aku tidak rela terusan terbelenggu,
Dalam pencarian PERMATA berharga milikMu..


>>> HATI-HATI menjaga hati..(✿◠‿◠)


✿~ Andai kehadiranku punca GOYAHNYA IMANMU, maafkan aku..
✿~ Andai kehadiranku punca HATIMU MERANA, maafkan aku..
✿~ Andai kehadiranku punca LALAINYA HATIMU, maafkan aku..
✿~ Andai kehadiranku punca LEMAH dan BERKURANGNYA SEMANGAT mujahadahmu, maafkan aku..


Sungguh, itu semua BUKANLAH NIATKU..


>>> Ya Allah, ku akui KELEMAHAN dan KESILAPANKU..andai pernah diriku menjadi PUNCA jauhnya seseorang hamba daripadaMu, AMPUNIKU ya Allah..







~✿..Aku ingin mencari CINTA SEJATI yang boleh

membawaku ke jalan ILAHI, aku ingin menjadi MAKMUM

kepada seorang IMAM..aku ingin menjadi sayap kiri kepada

seorang KHALIFAH..aku ingin menjadi seorang PENDENGAR

kepada seorang DAIE, aku ingin menjadi seorang

MUJAHIDAH kepada seorang MUJAHID..✿~

>>> Aku ingin memberikan CINTAKU kepada seorang INSAN



yang MENCINTAI ALLAH lebih dari segala-galanya, dakwah

pilihannya, jihad tunggak utamanya..perjuangan titik

lelahnya..dan dengan itu aku ingin mencari CINTA dia melalui

PERNIKAHAN...(✿◠‿◠)



~✿..Wanita itu sedang merindui seseorang yang TIDAK HALAL baginya, ya Allah lindungilah HATINYA..✿~


>>> Apabila terasa RINDU kepada seseorang yang tidak sepatutnya..ucaplah "MA FI QOLBI GHAIRULLAH"




~✿..Izinkan aku MENGUNDUR DIRI, kerana aku TAKUT hati ini TERSASAR dari landasan cintaNya..izinkan aku mengundur diri, kerana aku takut menaruh HARAPAN pada sesuatu yang tidak pasti..izinkan aku mengundur diri, kerana aku tahu diri ini TIDAK SETANDING kamu, aku tahu tahap IMANKU..namun aku TIDAK TAHU tahap iman kamu..yang pasti, tahap iman kamu jauh LEBIH TINGGI daripada tahap imanku yang cuma secebis..✿~


>>> Hati kita Allah yang PUNYA, hati kita biar Allah yang JAGA..kamu, cukuplah aku MENYAYANGIMU sebagai SAHABAT..kerana diri ini masih mencari CINTA SEJATI milik Yang Maha Melihat..(✿◠‿◠)

1 comment: