Wednesday, January 19, 2011

HANYA ALLAH LAYAK MENILAI...





Nilaian seorang hamba tidak menggambarkan apa-apa... hanya Allah sahaja yang layak menilai hambaNya...

"aku punyai sebab tersendiri bila aku pilih "jalan" ini...."

mungkin pada dasarnya nampak seakan aku cuba lari dari keadaan... tapi sejauh mana 'kalian' tahu isi hatiku?...

Seandainya 'kedatangan'ku hanya menambah LUKA di hati...
Seandainya 'kedatangan'ku hanya menggoyah IMAN di hati...
Aku rasa "pilihan"ku TEPAT...




Ya Allah...

"mereka" tidak tahu apa yang aku tanggungi...

"mereka" tidak tahu apa yang aku rasai...

"mereka" tidak tahu apa yang sedang aku 'perangi'...

"mereka" tidak tahu... dan tak akan pernah tahu...

Ya Allah...

hanya ENGKAU berhak 'menilai'...

tentang apa pun yang tersirat di hati ku ini...

Mungkin ini yang sepatutnya aku lakukan dari dulu lagi.....

No comments:

Post a Comment